Gyakran Ismételt Kérdések (GY.I.K.)

Ruházati boltjaim vannak. Kezel a rendszer méreteket és színeket?

AMETISZT rendszerünk kifejezetten ruházati üzleteknek készült. Kezel méreteket, színeket, szezonokat, árucsoportokat és vonalkódokat. Minden olyasmit, ami ruházathoz hasznos. A méretes cikkeket nem úgy kezeli, mint más általános program, hogy minden termék minden egyes mérete egy külön cikk, külön sorban. Az AMETISZT mindezt úgy oldja meg, hogy az egyes cikkek egy sorban jelennek meg és azon belül alábontva látszik, hogy milyen méreteink vannak belőle. Így nem lesz több ezer soros cikktörzsünk, hanem egy kisebb és áttekinthetőbb lista.

A vonalkódokból felismeri a méretet?

Igen. Rendszerünk kifejezetten úgy lett kialakítva, hogy minden termék minden egyes színének és méretének külön vonalkódja lehessen. Így ha például értékesítésnél leolvasunk egy vonalkódot, a program azonnal felismeri, hogy az melyik cikk melyik színének melyik mérete az, és kikeresi a hozzá tartozó árat is. Ez mindenhol működik, például az áru beérkezésénél, az értékesítésnél és a leltározásnál is.

Gyárthatunk saját vonalkódcímkét, ha az eredeti nem megfelelő?

Amennyiben a termékek nem rendelkeznek saját vonalkód címkével, vagy valami miatt az nem használható a nyilvántartáshoz, akkor több lehetőségünk is van:

  • Egyrészt az eredeti vonalkódcímkét pótolhatjuk az eredeti adatokkal, de saját magunk által nyomtatottal.
  • Másrészt kialakíthatunk teljesen saját vonalkódtörzset is, amennyiben a termékeken nincsen címke vagy a beszállító nem tudja rendelkezésünkre bocsátani az adatait. Így nagyon sok plusz munkát tudunk megspórolni.

Milyen módszerekkel tudunk leltározni?

A leltározás a rendszerünk egyik erős oldala. Számos módszerrel tudunk leltározni. Magáról a leltározás működéséről azt kell tudnunk, hogy ilyenkor felveszünk egy üres másodlagos készletet. Ehhez adjuk hozzá a raktárban megtalált mennyiségeket. Ha kész vagyunk a rögzítéssel, akkor ezt a másodlagos készletet hasonlítjuk össze a valós készlettel. Kaphatunk egy listát a számolt mennyiségekről illetve az eltérésekről is.
Magát a cikkek összeszámlálását több módszerrel tudjuk megtenni:

  • Használhatunk vezetékes vonalkódolvasókat
  • Használhatunk vezeték nélküli vonalkódolvasókat
  • Használhatunk vezeték nélküli vonalkód gyűjtő készülékeket (adatgyűjtő leltározókat)
  • Beírhatjuk kézzel is a megtalált mennyiségeket a rendszerbe
  • Importálhatunk szövegfile-ból is (TXT, CSV)
  • Nyomathatunk készletlistát is, amint csak “pipálgatunk”

Megoldható hogy ügyfeleink más már árakat kapjanak?

Igen. Ügyfeleknek való kedvezményadásra illetve egyedi ár kialakítására több lehetőségünk is van:

  • Egyrészt minden egyes ügyfélnél megadható, hogy a termékekre hány % kedvezményt kapjanak. Pl: 20%
  • Másrészt árkategóriát ügyfelenként választhatunk Így kiskereskedelmi bolti vásárlóink teljesen más ároszlopból kapnak árat, mint például a VIP ügyfelek vagy a viszonteladók. Összesen 10 ároszlopunk van. Tehát 10 féle ügyfélcsoportnak adhatunk teljesen különböző ároszlopból árat.
    Pl: Bolti vevők: Kisker ár
    Viszonteladók: Nagyker ár
  • Ezt a 2 módszert akár kombinálhatjuk is.
    Pl: Bolti VIP vevők: Kisker ár -20%
    VIP viszonteladók: Nagyker ár -10%
  • Adhatunk egyes termékekre fix áras kedvezményt, ami %-kal nem fejezhető ki. Pl: 5900Ft -> 5.500Ft
  • Adhatunk minden egyes értékesítésnél egyösszegű kedvezményt is. Pl: Árengedmény -2.000Ft
  • Ajándékutalványokat, kuponokat is levonhatunk a termékek áraiból: Pl: Ajándékutalvány -10.000Ft

Van a rendszerhez dokumentáció?

Igen. Készítettünk rendszereinkhez magyar nyelvű, képekkel illusztrált nagy kézikönyveket és kisebb gyorsútmutatókat is. Mindezeket le lehet tölteni a “Letöltések” menüpontból. Kérésre tudunk készíteni kisebb, egyedi, képes útmutatókat is. Azt viszont el kell mondjuk, hogy a rendszer évek óta olyan gyorsan fejlődik, hogy a kézikönyvek nem mindig tudják tartani a tempót az új funkciókkal.

Ez egy DOS-os program?

Nem. A DOS egy régi 16 bites elavult felület volt, ami 80×25 karakteres szöveges ablakban futott. Nem tudott hozzáférni például a Windows API funkciókhoz sem. A mi rendszerünk ugyan kinézetében tényleg hasonlít rá, de a felülete tejesen korszerű belsőt takar. Ez egy Windows 32 bites konzolos alkalmazás, Windows API és egyéb API funkciókat használ. Valamint sokkal nagyobb 135×38-as ablakban is fut.
Hogy miért csináltuk mégis ilyenre a kinézetét?
Egyrészt az ügyfeleink nagyon szeretik ezt az egyszerű, letisztult, könnyen átlátható felületet és így inkább a rendszer tudására összpontosítottunk és a kinézet típusán az idők során nem változtatunk. Másrészt a rendszerünk így sokkal-sokkal kevesebb erőforrást igényel mint a hagyományos grafikus felületű applikációk. Példaképpen a mi futtatható alkalmazásunk kb 5 MByte méretű, míg a grafikus alkalmazások minimum 100-200MByte-osak. Így sokkal kevesebb processzort, memóriát és háttértárat fogyaszt, mint a konkurens rendszerek. Egy adatmentés is igen apró, mindennel nagyon gazdaságosan bánik az AMETISZT. Emellett rendszerünk drasztikusan okosabb és több funkciót tud, mint a hasonló programok nagy része.

Lesz valamikor grafikus felület is?

Igen. Épp készül egy böngészőben futó adminisztrációs alkalmazás is, ami terveink szerint minden funkciót ugyanúgy tudni fog, amit a jelenlegi program. A webes alkalmazás bármilyen rendszer alatt fut majd (Windows, MacOS, iOS telefon, iOS táblagép, Android, Linux, …stb). A különböző felületű rendszerek “összedolgoznak”, tehát bármelyikben bármit csinálunk, a másikban is azonnal látszik.

Másrészt már most van a rendszerhez számos okos kis kapcsolódó grafikus alkalmazás. Például:

  • Banki adatküldő és összesítő grafikus alkalmazás
  • Böngészőben futó adat szinkronizációs applikációk

A rendszert bonyolult telepíteni?

Rendszerünk egy hordozható (portable) alkalmazás. Csak kicsomagoljuk, pár apró beállítást végzünk és már használható. Gépcsere esetén az egész alkalmazást nagyon egyszerűen át lehet költöztetni másik gépre. Nem kell Windows telepítővel installálni, nem ír bele a Windows-ba, nem hagy nyomokat a rendszerben, nincsenek Windows Registry beállítások. Semmi ilyesmi. Csak át kell másolni a rendszert és az azonosítást el kell végezni az új gépen. Ebben nagyon szívesen segítünk.

Össze lehet kapcsolni más rendszerekkel?

Rendszerünk teljesen nyitott nagyon sok szempontból. Többek között az összekapcsolás, az adatok küldése és fogadása is ilyen:

  • Adatokat lehet menteni és behívni többféle formátumból:
    1. cikktörzset
    2. ügyféltörzset
    3. vonalkódtörzseket
    4. komplett bizonylatokat
  • Valamint készítünk külön applikációs kommunikációt többféle rendszerhez:
    1. Shoprenter webáruház
    2. Shopify webáruház
    3. PrestaShop webáruház
    4. BILLINGO számlázó

Tud más nyelveket a rendszer a magyaron kívül? Lehet később további nyelvekre fordítani?

Rendszerünk ebből a szempontból is teljesen nyitott. Úgynevezett szótár file-okból épül fel az felület teljes megjelenítése. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jelenleg támogatott nyelvek mellett akármikor tud a felhasználó csinálni – akár önállóan is – egy új nyelvet. Vagy akár személyre is szabhatja valamelyik jelenlegit, hogy pár dolgot megváltoztasson rajta. Például a több nyelv mellett egy kicsit gyengébben látó ügyfelünk kérésére nemrég készítettünk egy “Magyar nagybetűs” szótárt is.
Az egyes nyelvek között egy gomb segítségével működés közben is váltogathatunk és ennek hatására a teljes kezelőfelület és a nyomtatás is átvált az új nyelvre.
Rendszerünk jelenleg az alábbi nyelveken tud, de ezt szívesen bővítjük, ha van igény rá:

  • Magyar
  • Angol
  • Cseh
  • Olasz

Adnak valamiféle terméktámogatást?

Ez az, amiben szintén igazán jók vagyunk. Cégünk 2001-ben alakult és azóta fejlesztjük rendszereinket. Folyamatosan segítünk mindenkinek és így igen barátságos ügyfélkörünk alakult ki. Amit mindenki elmondhat, hogy mindig mindenkinek segítünk, akár évek múltán is. Tudunk segíteni telefonon, internetes távsegítséggel és akár személyes kiszállással is.

Sok helyen fut a rendszer?

Rendszerünk az elmúlt évek alatt nagyon sok helyre eljutott. Idehaza számos nagyobb városban használják a rendszert. Főleg az üzletházakban találkozhat vele, de utcára néző boltokban és otthoni vállalkozásokban is fut. De programunk eljutott külföldre is: Csehország, Szlovákia, Ausztria, Németország, Szerbia, Spanyolország, Olaszország, Mongólia
Itt az alkalmazottak vagy angolul vagy a saját nyelvükön használják a rendszert.

Fejlesztik még a rendszert?

Ez a másik erősségünk. Az AMETISZT az egyik legintelligensebb kis- és középvállalkozásoknak készült ruházatos rendszer. Több mint 20 éve fejlesztünk kifejezetten ruházatos cégeknek és napi kapcsolatban állunk velük. Beszélgettünk az eladókkal, üzletvezetőkkel és álltunk velük évekig a pult mögött, néztük a munkájukat és hallgattuk észrevételeiket. Így olyan lett a rendszer, hogy nagyon könnyű használni még olyannak is, aki nem sokat dolgozott eddig számítógéppel. Nagyon sok okos apróságot építettünk bele, ami a napi munkánál hasznos segítséget jelent. A mai napig nyitottak vagyunk minden olyan okos ötlet megvalósítására, amiben fantáziát látunk.

Mi a rendszer árazása?

Minden egyes ügyfelünknek egyedi árajánlatot adunk, miután elbeszélgettünk vele és megismertük az igényeit és tisztáztuk a neki megfelelő program verziót. Kérjük keressen meg bennünket elérhetőségeink egyikén és pár napon belül részletes árajánlatot adunk Önnek.

Eszközöket is tudnak biztosítani?

Igen. Amennyiben szüksége van rá, mindenféle eszközöket is tudunk adni és akár komplett rendszert is biztosítunk Önöknek.

  • Számítógépeket jogtiszta operációs rendszerrel
  • Monitorokat
  • Nyomtatókat
  • Vonalkódolvasókat

Használhatom a régebben vásárolt eszközeimet is?

Igen. Nem kell új eszközöket vásárolnia. Az AMETISZT olyan kis erőforrással rendelkezik és olyan hatékonyra van megírva, hogy akár egy régebbi konfiguráción is remekül elfut. Már programokkal nem vész össze és nem terheli le a számítógépet, így akár több funkcióra is használható ugyanaz a gép. Korábban beszerzett nyomtatók és vonalkódos készülékek is az esetek nagy részében együttműködnek rendszerünkkel.